Komentáře ke článku Samuraj
Za zde uvedené komentáře jsou odpovědní jejich autoři, nikoliv provozovatel nebo majitel serveru DrD.cz.
Abyste mohli komentovat, musíte být přihlášeni.
" class="usericon" alt="" />
Warning: Undefined array key "jmeno" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 63
| zavřít náhled

kraag22
[19:21:59 21.10.2007]
Warning: Undefined array key "jmeno" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Warning: Undefined array key "id" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
rozsireni pro vyssi urovne cekaji na schvaleni tak 5 let, mozna dele. Nemuzete se dockat, az se tu objevi co ;)
Sek
[07:28:29 29.09.2007]
Warning: Undefined array key "jmeno" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Warning: Undefined array key "id" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
tohle je spíše ninja. Protože jak už napsal Osha tak Samurajové nosily brnění a jejich typickými zbraněmi byly: katana, dýka/y, a dlouhý luk.
To že to je krátký je lepší na rozdíl od ostatních popisů povolání samuraje.
A taky to že samuraj někoho okrade je trochu blbost. SAmurajové nezabíjely bezúčelně. Většinou jen omračovali.
Mě se to osobně líbí až na pár drobností.....
kraag22
[12:57:33 04.10.2005]
Warning: Undefined array key "jmeno" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Warning: Undefined array key "id" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
no konecne nejaka normalni kritika. Takze:
Tohle povolani je kompromis mezi samurajem jak si ho predstavuju ja a pravidlama. Chtel jsem ukazat ze povolani muze byt nove a pritom nebude silnejsi nez ty v pravidlech.
Rozsireni pro vyssi urovne jsem napsal asi pred 3 rokama a na tomhle servru cekaji tak 2 roky na schvaleni. Proc nejsou schvaleny to nevim a nezalezi to na mne. (rozsireni jsou tusim ninja a mistr mece, uz jsem malem zapomnel jak se menujou)
Rozsah povolani vychazi spise z DnD kde povolani je kraticka soupiska schopnosti. Podle hry hrace se postava utvari po "nepravidlove" strance.
Kodex - muj samuraj je proste docela parchant, ktery se ridi naprostou poslusnosti k uciteli. Samozrejme ze muze byt "dobry" samuraj, ktery pomaha kde muze, ale to je spis vyjimka.
To dvou kolove taseni zbrane je kvuli jejim preBOOSTOVANYM hodnotam. Byla by moc silna.
dovednosti jsem nedelal protoze DrD uz dlouho nehraju a nepamatuju si je.
osha
[06:38:54 04.10.2005]
Warning: Undefined array key "jmeno" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Warning: Undefined array key "id" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Zdravím autora. Pokus pěkný, ale je to značně nedokonalé. Nebudu je nkritizovat ale taky se pokusím pár věcí objasnit. 1. Celé je to příliš krátké, nejsou objasněny základní principy samurajství - navíc v příkladu uvádíš, že samuraj okrade válečníka o kterém nic neví - samurajství má své zásady a samuraj jako slovo znamená sloužit - protože tito bojovníci byli cvičeni jako "ochranka císaře", jeho morální učitelé a poradci ve věcech světských. Měl by si připsat přesný kodex chování. Myslím si, že by samuraj nikdy nic podobného neudělal. Dál mi tu chybí nějaké dovednosti, taky mi je záhadou proč by nemohl používat střelné zbraně, když to byla jedna ze zbraní, ve které se cvičili (dále meč, sekery atd...). Dále bys mohl připsat další rozšíření (pokud bys to rovnou nepojal jako rozšíření válečníka). Dál bys mohl připsat info o jaho rodové zbrani Kataně - jak ji vidíš ty. Ta která je na těchto stránkách je strašná. Viděl bych to podobně jako ty - střední obouruční SZ 4 nebo 5 útočnost +3 až +4 a OZ bych viděl jako +2. (nesouhlasím s tím, že by tasení mělo trvat 2 kola, tak se katana pouze předváděla a kovář si tak ověřoval lesk břitu a vyváženost). Co se týče zbroje samurajové zbroje nosili a byli to právě oni, kteří toto privilegium měli. Většina ostatních vojáků jej měla. Neviděl bych tedy žádné postihy spíš bych jej omezil do šupinové (právě ta byla elitní). BTW - Nevím jestli jste někdy hráli diablo 1 ale tam přesně taková samurajská zbroj byla - a ne jen vymyšlená. Dále bych samurajsé povolání neomezoval inteligencí - toto povolání se skutečně předávalo v rodech a na inteligenci nezáviselo, je však jasné, že jen ty nejinteligentnější se stali vůdci (samozřejmě musli mít i posatvení). Mylím že celkově dobrý nápad, ale zkus se inspirovat třeba paladinem - jeho kodex, přesný výskyt, jeho služby "vyššimu cíli" (osobě)... Atd.
kraag22
[16:13:23 24.08.2005]
Warning: Undefined array key "jmeno" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Warning: Undefined array key "id" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Pro vsechny ostatni prizpevky na stejne tema - !!!!!!!PRIZPEVEK 22!!!!!!!!
Re 31: dokonce sem se na dracidoupe.cz podival a precetl si ho. Takovyhle povolani bych fakt nikdy neudelal. Zakladni vlastnosti sil a obr + bonus do odolnosti. Schopnosti stejne jako valecnik+ mnohem lepsi zbrane a unikatni zbroj. + samozrejme spousta schopnosti navic, aby na tom nahodou nebyl spatne.
Worldman
[08:37:16 10.07.2005]
Warning: Undefined array key "jmeno" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Warning: Undefined array key "id" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Akorát jsem ještě nepochopil co má toto povolání společné se SKUTEČNÝM samurajem.... zkusil jsi někdy některé bojové japonské umění jako např. iaido, aikido či kendo...... Doporučuji, určitě pochopíš základní nedostatky ve své verzi povolání. Zkus se kdzžtak podívat na www.dracidoupe.cz jaké povolání tam vytvořil žakBUDO. Ten se totiž řídil skutečností a ono to není jen historií....
kraag22
[16:40:41 08.07.2005]
Warning: Undefined array key "jmeno" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Warning: Undefined array key "id" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Morgot: ja sem psal ze si tim letopoctem nejsem jistej, ale to co pises ty je taky blbost. v 15. stoleti do japonska zadny zapadni vlivy nepronikaly na konci 15. stoleti se teprve objevila amerika:)
samurajove proste nebyli jen vladnouci trida ale i nekteri z tech co jim slouzili.
re 27: Tohle je povolani do drd a zadna ucebnice historie. Dal sem tam veci ktere se mi libily a jsou vyvazene. Vzniklo z toho docela hratelne povolani, ktere nema zasadni silove chyby. Takze tomu rozumim. Sice to je sebechvala, ale co se da delat:)
Pro vsechny ostatni prizpevky na stejne tema - !!!!!!!PRIZPEVEK 22!!!!!!!!
Morgorot
[12:42:58 25.06.2005]
Warning: Undefined array key "jmeno" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Warning: Undefined array key "id" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
aštak špatny to nebylo a tak 1!!!
Morgorot
[12:22:06 25.06.2005]
Warning: Undefined array key "jmeno" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Warning: Undefined array key "id" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
SOuhlasim se všema kromě kraag22!!!!!!!15-17 už pronikaly západní vlivy a bylo to na hopíp!!!!!!!
Worldman
[12:07:29 25.04.2005]
Warning: Undefined array key "jmeno" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Warning: Undefined array key "id" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Zajímalo mě, proč o takovém těžkém povolání píše někdo, kdo se tím nezabývá.... zdá se mi to odbité, nedokončené vůbec. Asi by měl autor zkusit něco lehčího a čemu rozumí.
kraag22
[13:50:09 22.03.2005]
Warning: Undefined array key "jmeno" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Warning: Undefined array key "id" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Stvete me. Z jakyho stoleti berete ty samuraje??
ja sem se inspiroval tusim tak po 15-17 stoleti.
Saburo.Tenshi
[10:46:15 11.03.2005]
Warning: Undefined array key "jmeno" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Warning: Undefined array key "id" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Samurajem NEMOHL být každý. Byla to prakticky nejvyšší kasta. Tím je myslím řečeno dost.
Ninja byl samuraj cvičený k dokonalosti v pronikání do objektů a tichém zabíjení. (viz klasický model útoku na hrad/tvrz - ninjové vnikli dovnitř, založili požár a ostatní samurajové zaútočili frontálně)
Jinak souhlas se Slaaneshem.
Kraag22: Pokud chceš vytvořit povolání samuraj, tak ho udělej jako samuraje a ne jako cosi se stejným názvem. Je mi jasné že kibicování je o mnoho snazší než vytvořit opravdu kvalitní povolání a jsem rád, že ses toho zhostil.
Snad tahle diskuse povede ke vzniku opravdového povolání - samuraje.
kraag22
[19:53:03 23.02.2005]
Warning: Undefined array key "jmeno" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Warning: Undefined array key "id" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
slannesh: hm, sem si o samurajich neco zjistoval - a to co pises ty se s tim vubec neschoduje. Treba jen to ze samuraj je dedicny titul. Samurajem mohl byt kazdy - byla to elita armady - casto ochranka. (viz obdobi, kdy bylo japonsko rozdelene na male kousky a probihali krute boje!!! - nevim presne letopocet.)
Slaanesh
[20:48:25 09.02.2005]
Warning: Undefined array key "jmeno" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Warning: Undefined array key "id" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Měl jsi to pojmenovat Megefu.
Samuraj, nebo též Buši, má jen jednu jedinou podobu a té se tvé povolání ani zdaleka neblíží.
Howgh!
kraag22
[10:20:26 08.02.2005]
Warning: Undefined array key "jmeno" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Warning: Undefined array key "id" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
slaanesh: no co na to rict. Tohle vlastne neni kritika, ale pochvala. Nenasel sem nic co bys mi vytknul. Takze dik.
PS: Nedosla ti jedna vec, ja se nesnazil o historicky popis samuraju. Ja jen udelal hratelne povolani, ktere neni silnejsi nez ty v pravidlech. Proc by taky melo bejt! Jasne ze se to mohlo menovat "Megefu", a odpadli by tyhle problemy, ale podobnost tam urcita je.
Navic se mi nelibi zavadeni asijskych prvku do hry - jako nejake exoticke zbrane, pitome obleceni, ....
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
S HISTORYCKYM SAMURAJEM SEM SE O PODOBNOST NESNAZIL
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(pro vsechny minule a budouciprizpevky na toto tema, prejmenovavat to kvuli vam nebudu)
To je jakoby jste se hadali s tvurci pravidel, ze sermiri za staroveku nebojovali v tezkych zbrojich s bastardy, ale ze meli rapiry. A tudiz je sermir nahovno.
Andor
[14:12:03 07.02.2005]
Warning: Undefined array key "jmeno" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Warning: Undefined array key "id" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Souhlasím s Slaaneshem. Samurajové nosili zbroje keikó, které byly ze šupin a hedvábí. Byly pohyblivé. Jinak, ale dobrý nápad.
Slaanesh
[23:42:25 26.01.2005]
Warning: Undefined array key "jmeno" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Warning: Undefined array key "id" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
btw, co se týče autorova tvrzení, že povolání je slabší než válečník, pak jde o další nevědomost. ano, toto povolání je možná slabší než válečník, ale samuraj to není. Samuraj je mistrem sebeovládání, smysl pro povinnost jeho denním chlebem a absence strachu ze smrti přirozeností. Průměrný samuraj dalece předčí v bojových schopnostech průměrného evropského šermíře či válečníka, neboť každodenní cvičení se zbraní je nutnost.
Slaanesh
[23:37:14 26.01.2005]
Warning: Undefined array key "jmeno" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Warning: Undefined array key "id" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Nechápu jak mohla vzniknout takováto zvrhlost?!
Kritika od začátku do konce:
Samuraj ranám většinou neuhýbá, ale kryje je zbraní. Úhyb je specialitou čínského šermu, který je oproti japonskému velmi odlišný.
Samuraj je šlechtic, je to dědičný či údělný titul, tedy opravdu se jím nemůže stát kdokoliv, ale s inteligencí či charismou to má málo společného.
Samuraj bojuje každou zbraní. Mijamoto Musaši (kdo neví o koho jde nechť raději o samurajích pomlčí) svým žákům vždy říkal: "Na zbrani nezáleží, důležité je porazit protivníka. Jakýmikoliv prostředky!"
Samuraj užívá dlouhého i krátkého meče, bojové hole, kopí, koule na řetěze, no-dači (mimochodem velmi težký a rozměrný obouruční meč), naginaty... pokud byl schopen opravdu proniknout do principů Cesty strategie, nezáleželo na zbrani. I tu, kterou držel poprvé v ruce, dokázal efektivně použít.
Samuraje vždy rozeznáte na první pohled podle stylu oblékání i podle zbroje, podle hrdého postoje, ale především, podle toho, že má za pasem dlouhý a krátký meč, které jsou odznakem jeho stavu. Katana (dai-katana) a wakizaši jsou zahnuté meče. Katana je delší meč - hlavní zbraň samuraje, je mistrovským dílem vynikající kvality. Je určena pro nošení venku. Wakizaši - krátký meč, meč společník je doprovodnou zbraní. Krátký meč samuraj neodkládá ani ve spánku. zahnuté meče byly vyvinuty v sedmém až devátém století n.l. a od té doby jsou samuraji užívány. Samuraj a zahnutý meč patří neodmyslitelně k sobě. Styl boje samurajů a zahnuté meče spolu úzce souvisí!
Samurajové skutečně dávají přednost lehčím zbrojím, jejichž zadní část není považována za nutnou a tedy za moc nestojí. Mezi samuraji se traduje: "Hleď, aby tě všechny šípy zasáhly zepředu." Samurajové neužívali štítů, to je také pravda.
Co se týče luků, samurajové toto umění ovládali velice dobře a tvrdit, že je neužívali je naprosto zcestné!!!
Odolnost vůči bolesti: Naprostá pitomost. Žádný trénink na toto neexistoval. Východní národy mají ve vztahu k bolesti jinou filosofii, nesnaží se jí vzdorovat, nýbrž ji jako pouhý pocit přijmout. Odolnost samuraje vůči bolesti je založena čistě na jejich vůli a umění sebeovládání jež jde ruku v ruce s meditací, nástrojem zenu, náboženství samurajů, které stojí za podobou této válečnické kasty. Pojmy jako buddhismus, zen, šintoismus, bushido a samuraj spolu velmi úzce souvisí.
Rychlost v boji: snad jediné s čím bych souhlasil. Samurajové cvičili způsoby tašení, které z tohoto jediného pohybu činily smrtící útok, jež mnohdy rozhodl celý souboj. Dalšího úderu již nebylo třeba.
Učení: Ano samurajové uznávali vzdělání a moudrost a mnozí z nich byli velmi kulturně založení lidé ovládající různá umění. Pravidlem to však nebylo.
Čest: tento odstavec včetně obou příkladů je úplná, ale naprostá blbost dokazující nevědomost tvůrce. Doporučuji před podobně pochybnými počiny, aby si autor povolání přečetl více literatury faktu a nedíval se na filmy jako American ninja!!!
kraag22
[11:49:11 27.12.2004]
Warning: Undefined array key "jmeno" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Warning: Undefined array key "id" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
re 28.03.03
dva roky:(
sir.mates
[14:19:20 01.08.2004]
Warning: Undefined array key "jmeno" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Warning: Undefined array key "id" in /var/www/drd.cz/public/comments.php on line 86
Upřímně řečeno to stojí za houby.Souhlasím s Gekonem na 100%.