Přeskočit navigaci »

Teď jste zde: domovská stránka » články » Tvoření nových zbraní

Přihlášeno 0 z 7077 uživatelů | nápověda
Registrace a přihlašování:

Tvoření nových zbraní

  • autor: Spock (o autorovi)
  • kategorie: pravidlo
  • datum přidání: 25.10.2001
  • hodnocení: 3.2/10 (diskuse: 2)
  • počet hodnotících: 4
  • počet zobrazení: 6015

Může se stát, že PJ bude chtít nějak hru obohatit o nějakou tu novou zbraň, čí upravit zbraně stávající, aby lepé vyhovovaly jeho představám a zapadly do světa Drd. Jsou v základě dva způsoby jak přijít s novou zbraní. Ten první je patrně běžnější - PJ nějakou zajímavou zbraň viděl, slyšel o ní, nebo se jinak inspiroval, to znamená, že se jedná o nějakou konkrétní zbraň, která existuje, ale v systému DrD není. Ten druhý způsob je trochu jiný. Tady se bude jednat o novou zbraň, která může být klidně i obdobou nějaké již existují zbraně a nebo se bude jednat o něco zcela jiného.

Ad první způsob: Tady to není až zase tak těžké, jelikož daná zbraň existuje. Není problém ji porovnat s ostatními, dokonce můžeme už některé její vlastnosti velmi dobře odhadnout (třeba hmotnost, délku, kategorii). Pokud máme hmotnost, není problém zbraň zařadit do jednotlivých skupin podle toho zda se jedná o zbraň těžkou, střední čí lehkou (porovnáváme hmotnosti zbraní v tabulce s námi odhadnutou hodnotou). U této zbraně také víme zda, zda se jedná o sečnou, bodnou či tupou, to nám pomůže dát dohromady nějaká ta čísla. Útočné číslo, útočnost a obranu zbraně pak nebude problém doplnit, stačí se jen zeptat: Bude se s tím postava bránit lépe než třeba s dlouhým mečem? Budu moci zasadit tvrdší úder než kyjem? Tady je však nutné dávat pozor na to, aby hodnoty nějak nevybočovaly, je lehké nechat se unést. Ale pokud se tomu tak stane, je pak nutné upravit podle toho cenu. Cena zbraně závisí na ceně materiálu, ze kterého je zhotovena, na ceně práce potřebné k její výrobě etc. (čím vyšší čísla, tím bude zbraň drahší - musí se na ní více pracovat, je to málo známé řešení, zbraň je v kraji málo obvyklá, etc.). Pokud se jedná o nějakou neobvyklou zbraň je možné přidat zvl. schopnost/útok, ale je nutné také vzhledem k tomu upravit cenu a tím i dostupnost dané zbraně.

Příklad: Jelikož jsem trekkie, tak se mi moc líbí zbraň B'tlech, párkrát jsem ji viděl i v akci, takže jsem se rozhodl dát tuto zbraň do hry. Její hmotnost je něco kolem 80-100 mn, je dlouhá asi 1-2 sáhy. Jedná se o zbraň sečnou. Tudíž ji budu porovnávat s ostatními sečnými zbraněmi její skupiny. Také jsem ji viděl používat jako jednuruční i obouruční zbraň, její hmotnost to umožňuje, použiji to teda jako zvl. schopnost. Obouruč: porovnání dospěji k tomu, že patří do kategorie středních zbraní, bohužel v této kategorii moc podobných zbraní není, porovnání čísel bude tedy horší. Její tvar, je velmi neobvyklý, dá se s ní dobře bránit, určitě aspoň tak jako tesákem a dýkou, obrana zbraně bude tedy 2. Jelikož se jedná o takový hybrid mezi mečem a tyčí bude težší stanovit útočná čísla. Zbraň bude velmi vzácná a je dobře navrhnutá, určitě bych s ní dokázal zasadit tak silný uder jako dlouhým jednoručním mečem, útočné číslo bude tedy 7. Jeji zvláštní tvar napovídá, že v případě zásahu způsobí větší zrananění, u sečných zbraní také není nijak neobvyklá útočnost +2. Čísla tedy máme, zbývá nám cena. Jelikož se hodnoty vymykají a jsou tím lepším ve skupině cena bude velmi vysoká, zbraň taky asi nebude běžná a má zvláštní schopnost (jednoruční/obouruční) cena tedy bude okolo 350 zl. Jelikož je zbraň i jednoruční bude muset doplnit čísla i pro tuto možnost. V jedné ruce se dost nevyužijí její dobré obranné vlastnosti OZ bude tedy 1. Určitě s ním půjde zasadit úder tak dobře, možná i líp než širokým mečem, zbraň je těžší a delší. A nakonec útočnost, zbrani už bude chybět síla uderu, a taky vedení zbraně při výpadu bu trochu jiné, nechť je útočnost +1.

Ad druhý způsob: Tady je to už těžší. Nejlepší bude, když si stanovíme hned na začátku (popřípadě až na koci) pro zbraň nějaké přiléhavé jméno. Budeme muset také zauvažovat nad tím, zda zbraň je třeba jen nějakou obdobou sekyry, meče, či má uplně jinou koncepci. Pokud je podobná nějaké již existují zbrani budeme ji porovnávat se jejími příbuznými. Pokud ne musíme ji postupně zaškatulkovávat. Jedná se o jednoruční, obouruční, střelnou, nebo vrhací zbraň? Má zvláštní schopnosti, použítí? Jedná o sečnou, bodou, nebo tupou zbraň, či něco nového (třeba nějaký škrtič)? Tímto způsobem ji postupně zařazujeme tak dlouho až máme s čím porovnávat, pak je postup obdobný jako u prvního způsobu, jen si budeme muset zadat nějaké hodnoty hned na začátku napevno a pak podle nich zařídit zbytek. U takovýchto "nestandartních" zbraní bude cena a tím pádem i dostupnost různá, samozřejmě bude záležet na poměrech v daném místě.

A na závěr bych chtěl jen poznamenat, že je nutné mít na paměti celkovou vyváženost zbraně. Pokud nebude stát za nic asi nebude moc drahá, ale pokud se bude jednat o nějakou super zbraň bude težké ji sehnat. Prostě, nedávejte hráčům vysoká čísla tak lacino, po nějaké době by je hra přestala bavit, jelikož by byla moc lehká.